niedziela, 20 października 2013

Piosenki jeszcze mhhhroczniejsze... Część 2

Uno!
Chciałam przeprosić szybko za spowodowanie tej przerwy na Ludożercy... Moja wina, bardzo wielka, bla bla... Skrucha moja ogromna lecz czas mnie goni więc na tym zakończę przeprosiny.

Sekundo!
Przepraszam, ze tak ukradłam temat Myszy ale naprawdę nie mogłam wymyślić nic oryginalnego. Na dodatek piosenki takie znane, WOW. Miejmy nadzieje, ze za 4 dni dostaniecie coś bardziej różnorodnego tematycznie ^^"
 Nie sprawdzam się, smutek wielki ;-;

San!
Przechodzimy do dzisiejszego posta dotyczącego Vocaloidów. Nie, redaktorom się to nigdy nie znudzi!

                                 

1. In a Rainy Town Baloons Dance with Demons

      Wydawać się może, że tekst nie ma większego sensu jednak wszystko staje się jasne po zapoznaniu z treścią piosenki jakby ,,uzupełniającej" - ,,Ward Room 305". Okazuje się, że mamy do czynienia z pewną historią.

       Otóż Miku pełni w tej opowieści rolę żony właściciela kwiaciarni. Małżeństwo się kłóci, prawdopodobnie z powodu swoich problemów finansowych. Zdesperowany mąż postanawia "pohandlować" ciałem żony i przyjmuje od jakichś mężczyzn pieniądze za jednorazowy gwałt. Właściciel kwiaciarni nie wytrzymuję pod presją złego uczynku i postanawia się powiesić. ,,Właściciel odszedł (The owner goes)". Miku mówiąc o balonie, w ,,Ward Room 305" wskazuje właśnie na wiszące ciało męża. Po tych wydarzeniach biedaczka wariuje i trafia do szpitala psychiatrycznego gdzie lekarze ,,nie dostrzegają (and they don't notice)" że Miku jest w ciąży (urojonej bądź prawdziwej, nie jestem pewna). Koniec taki, że dziewczyna zabija się ciosem widelca wymierzonym w brzuch.

     Ta piosenka jest dziełem autora znanego nam z poprzedniego postu ,,Musunde Hiraite Rasetsu to Mukuro" - Hachi'ego.

                                    
 2. Rotting Girl, Grotesque Romance

    Motyw Yandere jest popularny także i ta piosenka jest raczej jasna a pobudki morderczyni Miku oczywiste. Ale czy nie przesadą jest kochać kogoś tak bardzo bo oderżnąć jego dziewczynie głowę a następnie wysłać paczką do swej sympatii? Szaleństwo młodej, zakochanej dziewczyny to jedna rzecz. Drugą jest postawa Kaito, głównej ofiary. Biedak tak tęsknił za swoją drugą połówką - Luką, ze pielęgnował jej głowę jak pamiątkę. Kto zachowuje się bardziej przerażająco?


3. Monochrome Ward

        Przyznam, że ta piosenka w interpretacji już nie jest dla mnie tak oczywista. Mamy Rin i Lena. Len jest "błędem". Siedzi zamknięty w szpitalu i patrzy zazdrośnie na Rin otoczoną przez przyjaciół. Po chwili widać wsadzone do torebek serca tych właśnie przyjaciół - Miku, Kaito, Meiko. W końcu Len zabija Rin. Ale co się w efekcie dzieje? Byłabym szczęśliwa gdyby ktoś dał mi wiarygodną odpowiedź co do sensu tej piosenki.


 4. Rugrats Theory

      ,,Pełzaki" (the rugrats) były animowaną kreskówką dla dzieci emitowaną na Nickelodeon. Główną bohaterką jak się zdaje jest mała Angelica. Zwykła dziewczynka, posiadaczka kupy przyjaciół i lalki o imieniu Cynthia. No, przynajmniej lalki. Piosenka bowiem oparta jest na creepypascie rzekomo wyjaśniającej co tak naprawdę przedstawiały ,,Pełzaki".

      Teoria pełzaków mówi, że Angelica była schizofreniczką i narkomanką. Miała halucynacje, jej przyjaciół. Chucki'ego,  który dawno temu umarł wraz ze swoją matką. Tommy'ego, który urodził się martwy. Oraz dziecko, któremu odebrano szansę przyjścia na świat aborcją. Angelica nie wiedziała czy miał być to chłopiec, czy dziewczynka więc wymyśliła bliźniaki. Dodatkowo lalka Cynthia była uosobieniem jej nieżyjącej matki. By dowiedzieć się więcej trzeba poczytać i zagłębić się w fabułę ,,Pełzaków" tak jak ja t zrobiłam. Nie mam jednak czasu tu tego wszystkiego opisywać, to byłby temat na osobny post.


5. Gyakuzai Koushinkyoku


      Tym razem dzieło mistrza vocaloidowej groteski...Zaraz! "Tym razem"? Machigerita jest mistrzem vocaloidowej groteski dlatego to wcale nie pierwsza jego piosenka w tym poście! Tak, tak. ,,Rotten girl,.." też jest jego autorstwa! Ale do rzeczy. Trzy to pechowa liczba. Szczególnie jeśli mówimy o związkach. Co jeśli mężczyźnie znudzi się kobieta? Jeśli znajdzie inną? Stare zabawki po prostu się wyrzuca. I tak w kółko.
     
     W tym motywie jest coś według mnie niepokojącego. Pomijając fakt, W JAKI SPOSÓB Kaito się pozbył Miku, coś w tym jest niewłaściwego. Wymieniać zabawki w kółko i w kółko, jak tylko którąś się znudzisz?

13 komentarzy:

  1. Kaito pozbywający się Miku - good boy, Kaito, good boy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mnie nienawidzisz ;_;

      Kapitan

      Usuń
    2. Nie, kocham Kaito.
      Pułkownik

      Usuń
    3. O, własnie, te strzałki z Monochrome Ward zawsze mi to przypominały:
      http://www.youtube.com/watch?v=7dvAxGwnuyU
      XD

      Usuń
  2. Aniu najukochańsza (ależ się przymilam)~
    Co do Monochrome Ward: Jak wiadomo, to na początku Rin miała być wyprodukowana, bez Lena, jego głos jest kwestią przypadku - nie wiem dokładnie jakiego, ich voicebanki prawdopodobnie były nagrywane przed ich zilustrowaniem (co w zasadzie nie zdarza się tak często), dlatego Len jest swego rodzaju błędem, który trzeba wyeliminować (jak myśli Rin).
    Tutaj mogłabym się rozwodzić na ten temat, ale według mnie to wygląda tak - Rin, która zapragnęła zostać najpopularniejszym Vocaloidem (co wyjaśnia inne, martwe Vocaloidy) dowiaduje się, że powstał swego rodzaju błąd, czyli Len. Jest po prostu zazdrosna i stara się go wyeliminować (swoją drogą, obydwoje mieli niezłą psychozę, co wyjaśnia różnokolorowe oczy), a Len, nie rozumiejąc niczego, nie chce już być Vocaloidem i chce po prostu uciec. W tym czasie, naukowcy pracujacy nad Rin i Lenem posądzają o zdradę Lena i chcą go złapać jak i usunąć (bo jeszcze byli w tzw. fazie testowej), w czym Rin im pomaga. Przypominając sobie o tym, że ona chce wszystkich wyeliminować, zabija potajemnie kilku członków, którzy ich szukali, aby odwrócić ich uwagę i poszukać na własną rękę Lena. Znajduje go leżącego obok wyjścia, więc pomyślała, że to wprost idealna okazja do zabicia go, więc klęczy nad nim i celuje ręką w jego pierś. Jednak w ostatniej chwili jej zdrowy rozsądek się aktywuje, dzięki czemu, żeby wyzbyć się tej "psychicznej" części siebie, wycina sobie czerwone oko, które to symbolizowało. Zostawia Lena na pastwę twórców, ale jak widać Len sfiksował i myśli, że jego siostrzyczka pomimo wszystko była po jego stronie, i nie napomknął o jej "problemie". Na końcu Rin odzyskuje zdrowy rozsądek, jednak wciąż ma na sumieniu życia niewinnych i przede wszystkim swojego brata (być może dlatego, że wprawili jej niebieskie oko?) i tak to się prezentuje, moim zdaniem.
    Co do yandere się nie wypowiadam, bo według mnie są lekko przereklamowane. Poza tym nie znoszę motywu KaitoxMiku, więc pozostawię to bez komentarza, gdyż nie chcę być od razu na nie.
    Świetna notka jak zawsze, spisałaś się, o!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Ci lekturę zrobiłam, zua, zua Raven.

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o tę teorię, co z dźgnięciem Rin przez Lena? Czy czegoś nie zorzumiałam? xD mój mały móżdżek...(Odpowieź taka lakoniczna bo szlaban hehe)

      Usuń
    3. A co do reszty xD
      Miku x Kaito to chyba tylko ja lubię ;-;
      A Yandere są fajne ale bardzo trudno trafić na dobrze złożoną postać tego typu. Zazwyczaj są irytujące, oklepane, przewidywalne! Argh >.<

      Usuń
    4. Patrzcie, a u mnie się tak nie rozpisała.
      Też tak rozumiem Monochrome, heterochronia zawsze spoko. Jak Hardcore Twins z DOGSów. Chyba mi dzisiaj urwało od myślenia, ale dobrze.
      Mnie się podoba, Kaito zabija Miku!

      Usuń
    5. Według mnie Rin się powstrzymała i dźgnęła sobie w "złe" oko, zamiast zabić Lena, żeby został bezboleśnie skasowany, tak, tak myślę.
      Mysia (znowu ta cukierkowość), ja się tu rozpisałam, bo akurat uczę się matematyki, wymyślę każdą teorię, żeby się od tego oberwać, sama rozumiesz...
      Zabijanie Miku mi się nie podoba, bo gdyby nie ona nie poznałabym Kaito, więc... Jakiś sentyment jest.
      Aniaa, jest więcej fanów KaitoxMiku niż KaitoxMeiko (niestety), więc w pewien sposób nie jesteś osamotniona...

      Usuń
    6. Mnie się podoba sam fakt, że Kaito ma kolekcję głów.

      Usuń
    7. Może więcej ale to laicy wszystko! ;-; Czuję się osamotniona z moją tolerancją dla obu pairingów ;-;

      Usuń
  3. Nie jestem w tym temacie muzycznym ;c

    OdpowiedzUsuń