sobota, 16 marca 2013

Bestią może być człowiek – dramatyczna historia Junko Furuty.


Junko Furuta – założę się, że czytaliście o niej nawet przez przypadek. Pewnie nie zagłębiliście się w tą historię, z resztą żaden kraj nie chciałby, aby taka sprawa była nagłaśniana przez media czy internautów, jednak jeśli się szuka, to się znajdzie kilka konkretów na jej temat.

Koszmar dziewczyny rozpoczął się 25 października 1988 roku. Wtedy została uprowadzona, przez czwórkę chłopców (nie, to nie błąd – najstarszy z nich miał wtedy zaledwie 18 lat). Dziewczyna po dotarciu do domu najstarszego z ich grupki została zmuszona do zatelefonowania do swoich rodziców tłumacząc, że uciekła z domu i jest bezpieczna u koleżanki. W domu, w którym rozgrywał się dramat byli obecni rodzice. Wiedzieli o całej sprawie, jednak nie zadzwonili na policję, ani nie wypuścili dziewczyny, ale nie brali udziału w sadystycznych zabawach grupki chłopców.

Dziewczyna była wielokrotnie bita przez nich (nawet metalowym prętem), gwałcona, zrzucano jej hantle na brzuch, odpalano petardy z odbytu, wsadzano jej różne przedmioty do pochwy (w tym żarówki), przypalano ją papierosami, przycinali jej sutki za pomocą obcęgów, była zmuszana do jedzenia karaluchów, picia własnego moczu, czy masturbowania się przed nimi.

W takich męczarniach dziewczyna spędziła aż 44 dni. Sprawcy wielokrotnie podkreślali, że nie chcieli jej zamordować i próbowali tłumaczyć, że myśleli, że symulowała.

Pomimo jej błagań i histerycznych krzyków zabójcy nie pozwalali jej uciec, także rodzice najstarszego byli na to obojętni. Zmęczona ciągłymi prośbami zaczęła błagać o chociażby zabicie jej, aby skrócić te katusze. Na to również nie doczekała się odzewu, gdyż śmierć przyszła dość niespodziewanie.

4 stycznia 1989 roku chłopcy oblali poszczególne części ciała dziewczyny benzyną, a następnie ją podpalili. Leżała w szoku przez kilka godzin, aż wreszcie przyszło upragnione ukojenie – zmarła. Sprawcy na początku myśleli, że znów symuluje, jednak po sprawdzeniu pulsu stało się jasne, że Junko nie żyje. Później wsadzili jej zwłoki do beczki i wlano tam cement.

Rodzina zabójców zmieniła nazwiska i wyjechała z kraju, po tym jak tygodnik Shukan Bushun ujawnił dane chłopców z dopiskiem ,,prawa człowieka nie obejmują bestii".

Sprawcami okazali się:

- Hiroshi Miyano (zmienił dane na Hiroshi Yokoyama)
- Jo Ogura (zmienił dane na Jo Kamisaku)
- Shinji Minato
- Yasushi Watanabe
- Koichi Ihara

Po złapaniu ich zostali skazani na 17 lat więzienia.

Zespół The GazettE napisał na jej cześć piosenkę Taion. Na koncertach członkowie zespołu płaczą, a wokaliście łamie się głos, zwija się na scenie próbując śpiewać dalej. W większości przypadków również krzyczy, aby uwolnić wszystkie emocje.

Tutaj akurat nie mam nic do dodania. Sama historia wydaje się być zbyt straszna, aby być prawdziwa, ale koszmar Furuty był jak najbardziej rzeczywisty. To smutne wiedzieć jakimi bestiami mogą być ludzie. Tutaj chyba nie muszę niczego tłumaczyć.

43 komentarze:

  1. Tak, znam tą historię od dawna. Pamiętam, że się poryczałam. A 17 lat więzienia? Pff, powinno być dożywocie.
    Jeśli dobrze pamiętam, to oprócz jej podpalenia w dniu śmierci, zapalniczką przypalili jej wtedy oczy... To obrzydliwe i okropne. Nie, wróć- TO ONI SĄ OBRZYDLIWI I OKROPNI. Ale to stwierdził pewnie już każdy. Bo takie osoby nie zasługują na miano człowieka, ale podłych bestii właśnie. I tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, zapomniałam o tym wspomnieć. Jednak nie wiem czy to nie było przed śmiercią. Mimo wszystko nie ma wielu konkretów na jej temat.

      Usuń
    2. Kara śmierci, nie dożywocie

      Usuń
    3. Kara śmierci?! Powinni ich katować tak jak oni ją!

      Usuń
  2. Brakuje mi na to wszystko słów...

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko.Jacy ludzie mogą być okropni :/

    Obserwuję,fajny i przydatny blog

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja bym ich nie skazała na więzienie czy inne rzeczy, tylko przez 44 dni robiła z nimi to samo co oni z tą dziewczyną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym.
    Ludzie są okrutni. Jakoś o tym zapominamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Btw, te wygibasy The GazettE to niestety, chyba tylko chwyt marketingowy.

      Usuń
    2. Nie jestem pewna... Sama mam co do tego mieszane uczucia, ale dorzuciłam to jako ciekawostkę. Chociaż Taion sam w sobie nie jest złym kawałkiem.

      Usuń
    3. Dla mnie The GazettE = Silver :D

      Usuń
    4. Tfu, Shiver, nie znoszę autokorekty.

      Usuń
    5. Shiver najlepsze!;D Nauczylam sie tego na pamiec ;D

      Usuń
  6. Um, znam tę historię od dawna. Płaczę za każdym razem, kiedy o tym czytam czy w ogóle słyszę. Jako ciekawostkę mogę dorzucić, że Aoi, gitarzysta Gazette uczył się w tym samym liceum co Junko. Była od niego starsza kilka lat, więc tak naprawdę nigdy się nie poznali. No i to Aoi skomponował Taion.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam plotkę, że Aoi znał Junko. Nie jestem co do tego pewna, ale słyszałam o tym, że była dla niego koleżanką.

      Usuń
    2. Nie. nie znali się. Po prostu uczyli się w tej samej szkole. Junko była starsza od Aoiego i zmarła zanim on dostał się do tej szkoły.

      Usuń
    3. Rozumiem. To były tylko internetowe pogłoski, kiedy wokół Taion zrobiło się dużo szumu.

      Usuń
  7. Znam tą historię. Zastanawiam się, jak te potwory (inaczej ich się nie da nazwać) mogli coś takiego zrobić. I czemu rodzina jednego z nich nic nie zrobiła?! A 17 lat więzienia to stanowczo za mało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie czerpią radość z cudzego bólu. Taka wada konstrukcyjna.

      Usuń
  8. Japonia to z pozoru kraj wszechobecnej kultury, szacunku dla drugiego człowieka. A jak widać, niezależnie od narodowości, rasy wieku czy płci może dojść do takich....wypaczeń? Ci "chłopcy" byli chorzy. To pewne. Ale najbardziej zastanawia mnie zachowanie rodziców. Co oni myśleli pozwalając tej dziewczynie cierpieć? Też powinni zostać za to skazani, czy może zostali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie na to samo zwróciłem uwagę... Co z tymi rodzicami było nie tak?

      Usuń
    2. Czytałam, że ojciec tego chłopaka, gdzie Junko przeżywała ten cały dramat był jakimś niskiej rangi członkiem grupy przestępczej, gdyby go władze złapały to było by z nim słabo. Co oczywiście go nie usprawiedliwia.

      Usuń
  9. Czytałam tą historie dwa razy na nyanyan.mangowe. U ciebie jest to bardziej rozpracowane i przyznam,że się popłakałam. Ta kobieta była bardzo silna. Współczuje jej,jednak mam nadzieję, że tam gdzie jest,jest teraz szczęśliwa i Bóg jej wynagrodzi te wszystkie cierpienia. Taki przypadek...psychopaci.17 lat więzienia? Ja bym im dała dożywocie, zabili,....ludzie są źli...

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi tо evеry one, the contents eхisting at thіѕ site агe reаlly аwesomе fοr people еxperiеnсе,
    well, kеep uρ thе goоd work fellows.


    My web page ... www.ticklechat.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hey there! Ӏ just wish to give you a big thumbѕ up for your eхcellent information
    you've got right here on this post. I am returning to your web site for more soon.

    Check out my web-site jak zdobyc dziewczyne

    OdpowiedzUsuń
  12. Hey! Thіs is kіnd of οff toρic but Ӏ
    need some аdvice from an еstablіshed blog.
    Is іt tοugh to set up youг οωn blog?
    I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thіnking аbout mаking my οwn but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Thanks

    my homepage ... buyoliveoil.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. What's up, its good paragraph about media print, we all know media is a great source of facts.

    Here is my blog post ... zlew ceramiczny

    OdpowiedzUsuń
  14. Przerazjace....

    OdpowiedzUsuń
  15. Brak mi słów. Po prostu ciężko mi uwierzyć, że ludzie potrafią być tak okrutni. I to w kraju, który słynie z szacunku do drugiego człowieka... Bardzo mi szkoda biednej Junko, a oprawcy powinni dostac po dożywociu, 17 lat nie jest w stanie oddać tragizmu tej dziewczyny. Podziwiam the GazettE za to, że zauważyli to i w piosence Taion oddali jej hołd (nawet jeśli to był tylko chwyt marketingowy). Mam nadzieję, że ludzie zapamiętają tą historię, zwłaszcza mordercy, żeby nigdy nie zapomnieli i żeby zawsze dręczyły ich wyrzuty!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Brak mi słów. Moja przyjaciółka słuchała piosenki Taion bez przerwy, ale ja zawsze uważałam to za jej dziwny kaprys.
    Ciężko mi uwierzyć, że ci chłopcy dopuścili się takich potwornych czynów. Bardzo mi szkoda biednej Junko i odkąd poznałam jej historię już chyba nigdy jej nie zapomnę.
    Nie mogę się teraz otrząsnąć z szoku.

    Junko Furuta [*]

    OdpowiedzUsuń
  17. nie rozumiem jak można było cos takiego zrobić , nie da sie tego opisać słowami a piosenka taion jest tak troche uczuciami tej dziewczyny dlatego uważam że ta piosenka jest cudowna

    OdpowiedzUsuń
  18. W połowie tekstu odwróciłam wzrok na chwilę by powstrzymać łzy.. Niewiarygodne to jest, jak daleko człowiek (wrócić.. bestia) może się posunąć. Wstyd nazywać ich ludźmi. Nic ich nie usprawiedliwia. Resztę życia powinni spędzić w więzieniu.

    OdpowiedzUsuń
  19. A wie ktoś gdzie jest pochowana ??

    OdpowiedzUsuń
  20. Powinni ich wszystkich skazac na egzekucje

    OdpowiedzUsuń
  21. Kara śmierci!? Kara śmierci to by było dla nich jak zbawienie, powinni przeżyć to, co dziewczyna, tylko 10 razy gorzej. nie powinni umierać powinni czuć ból przez całe życie; ona była niewinna, oni są jak bestie.

    OdpowiedzUsuń
  22. 17 lat więzienia? A po 5 wyjdą " za dobre sprawowanie " to jest chore. Powinni wycierpieć tyle ile ta dziewczyna nacierpiała się przez te 44 dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wyszli ponoc po 6 latach, rzekomo za 'dobre' sprawowanie.

      Usuń
  23. Jak można być tak okrutnym bym zrobiła z nimi co z tą dziewczyną i skazała na dożywocie.nie mogłam przestać płakać��������������

    OdpowiedzUsuń
  24. OMG tych idiotów nie można nazywać ludźmi!!! Ja nie dałabym im ani kary śmierci, ani dożywocia! Tylko skazałabym ich na to, co oni robili z Junko! I TO O WIELE, WIELE, WIELE DŁUŻEJ!!! Oni są teraz na wolności i prawdopodobnie znowu kogoś porwą -.- A ci rodzice to jacyś nienormalni! Do psychiatryka z nimi!!! A ta Junko to naprawdę twara dziewczyna była- wytrzymała 44 dni! Na koniec dodam jedno:
    [*]
    Ciekawostka: Powstały 2 filmy o tej tragicznej historii, ich tytuły znajdują się w Wikipedii. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce Junko Futura i przewinąć na koniec, tam pisze o tych filmach.
    Nie wiem dlaczego, jestem ciekawa jak wyglądają te filmy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą za zabójstwo Junko, odsiedzieli 6 lat więzienia (ponieważ wypuścili ich wcześniej za dobre sprawowanie). Pozostaje pytanie ile jest warte ludzkie życie skoro za takie bestialstwo siedzi się tylko 6 lat. Tego co się wydarzyło nie można opisac słowami

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedy o tym preczytałam pierwszy raz to się popłakałam i nie mogłam dojść do siebie... Brak słów. Hell is empty and all the devils are here.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zwierzęta są lepsze niż ludzie jak tak ku*wa można?

    OdpowiedzUsuń