sobota, 14 września 2013

Calalini – to tylko wyobraźnia, prawda?

     Chyba każdy, kto ma do czynienia z syntezatorami głosów, zna i kojarzy taki tytuł jak Calalini. Na  pierwszy rzut oka (ucha?) można by rzec, że to tylko dzieło wybujałej wyobraźni twórcy i kiepskiego ,,Engrisha" Kaai Yuki, jednak czy kryje się za tym coś więcej?


        Cóż, szczerze powiedziawszy, to nie jest żadna kiepska, zmyślona historia.
   
     Jak głosi tekst piosenki, mamy do czynienia z Jani Schofield, która cierpi na schizofrenię. Dokładniej: jeden z najgorszych przypadków schizofrenii dziecięcej. Jani widziała prawie 200 halucynacji, które dosłownie namawiały ją do okaleczania siebie i swojej rodziny.
   
     Co prawda, poświęcając trochę czasu na głębsze poznanie tej sprawy, dowiedziałam się, iż psychoza Jani jest w tej piosence przedstawiona nieco zbyt dramatycznie, i że dziewczynka już czuje się lepiej. Sam tekst piosenki wydaje się przerażający, ale jak widać, nie trzeba się aż tak martwić, jednak osobiście uważam, iż Jani naprawdę do tej pory czuje się źle, wiedząc, że oddziałują na nią tak mocno zwykłe wytwory wyobraźni. Bardzo trudno jest zwątpić, że to wszystko dzieje się na prawdę, więc spróbujcie udowodnić sobie, że dowolny przedmiot przed Wami nie istnieje. Trudne? Właśnie tak podejrzewałam.

      Calalini to wyspa, na której znajdują się wszystkie zwierzęta, które widzi Jani. Czterysta to pies, Wtorek to kot, a Sykomora to szczur, wszystko nabiera sensu, prawda?

     Sam koszmar, który przeżywa Jani jest przerażający, nie wyobrażam sobie, żeby moje dzieciństwo polegało na wybieraniu, co jest prawdą, a co nie.

,,I can't be alone"

     Choroba Jani wciaż trwa, chociaż dziewczynka czuje się lepiej. Calalini wciąż jest jej miejscem, tak samo jak zwierzęta, które na niej żyją. To wszystko należy do niej i należeć będzie.

18 komentarzy:

  1. A Kaito i tak śpiewał lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się wyłamuję! Głos Yuki jest idealny do piosenkek jak Calalini czy Rugrats Theory!

      Usuń
    2. Ze względu na Jani i jej wiek, to oczywiście, ale bardziej przemawia do mnie nisko śpiewający Kaito =3=

      Usuń
    3. A ja wolę wersję, gdzie śpiewa wyżej ^^

      Usuń
  2. Mimo, ze sama nasmiewałam się wielokrotnie z ludzi twierdzacych, ze takie "Dark Wood Circus", "Bacterial Contamination" albo "Alice human Sacrifice (!)" są straszne, to pamiętam co robiłam gdy zobaczyłam "Calalini". Mimo, iż byłam przerażona to z jakimś masochistycznym uporem czytałam mnóstwo informacji o Jani i jej chorobie. W pewnym momencie nie wytrzymałam i zwyczajnie zaczęłam ryczeć o.O Już się nie boję ale piosenka i jej tekst zostały w głowie NA ZAWSZE D:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimi wa nogare rare nai ya, saikin kokoro mo yan de. Itai, itai, itai, itai, itaaaaaiiiii!!!
      http://www.youtube.com/watch?v=UlhBrM0RAIY - I tak ma być.
      Alice Human Sacrifice mnie zabiłaś :D Nie wpadłabym, że to może być straszne, Dark Wood Circus to co innego.

      Usuń
    2. Ewentualnie dopuszczam jeszcze taką możliwość:
      http://www.youtube.com/watch?v=UvXhL2p8xoc

      Usuń
    3. Taki koszmar z życia jest i będzie przerażający, Jani jest tak biedną dziewczynką, że czasem po prostu... Eh...

      Usuń
    4. Myszo xD "itaaaaaaaaaiiii" xD
      No..widziałam "alice human sacrfice" na rożnych top listach strasznych piosenek ;_: JAK? pytam, jak?!
      ty i ta Kaitomania xD

      Usuń
    5. Jest w pełni uzasadniona ^^
      http://www.youtube.com/watch?v=C3cRpf1pTrU
      Moja lista wyglądałaby inaczej. Na pewno byłoby tam Dark Wood Circus i Calalini, Bacterial raczej nie. Musunde Hiraite :3

      Usuń
    6. U mnie....Calalini....Rugrats Theory...Baloons dance with baloons? Żadne z nich nie jest w sumie straszne (dobra, Calalini kiedyś była) ale zaliczam je jako "creepy" :3

      Usuń
  3. O.O Współczuje jej i to bardzo. Choć słyszę o tym pierwszy raz, naprawdę jej współczuję patrząc na to, co jest tu napisane. Nie umiem sobie wyobrazić, że coś co widzę jest tylko wymysłem mojej wyobraźni. To koszmarne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Współczuję tej dziewczynce, bo sama znam osobę chorą na schizofrenię. Zastanawiam się, jak wygląda "świat" tych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukałam jeszcze informacji o January. Na YT w 5 częściach jest dokument o niej [Born Schizophrenic - Jani's Next Chapter] w języku angielskim. Została też napisana przez Michaela Schofielda książka "Pomóc Jani". Żal mi tej dziewczynki, ale też współczuję jej rodzicom - to także ich piekło...

      Usuń
  5. Ostatnio na yt znalazłam filmik z nagraniem głosów, które słyszą schizofrenicy i to jest naprawdę straszne... Nawet dam link do tego nagrania :D http://youtu.be/z9nSKMsTPw4

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ta piosenka jest straszna? :)

    OdpowiedzUsuń