czwartek, 24 kwietnia 2014

Straszne nazwy zwierząt – część 1

     Nikt imienia, podobnie jak rodziny, sobie nie wybiera. Świętopełk zawsze będzie Świętopełkiem, a Maria Marią, chyba że wybierze się na wycieczkę do urzędu. Bolejecie nad swoim imieniem i zachodzicie w głowę, jakim u licha sposobem Wasi rodzice wpadli na takie paskudne imię, które zupełnie do Was nie pasuje i jest głównie źródłem hańby, albo jeszcze gorzej, sami nie jesteście w stanie poprawnie go wymówić (wiem, wiem, oprócz mnie chyba nikt tak nie ma, ale miło się oszukiwać)? Okazuje się, że nazywać się Onufry nie jest wcale tak źle, bo istnieje sporo zwierzątek, których nazwy są jak wyjęte prosto z najmroczniejszego horroru, albo tak absurdalne, że swoją dziwacznością budzą niepokój. Przekonajcie się sami!

     Wyobraźcie sobie stworzenie, które nazywa się wyrak upiór. Już? Nie wiem, co ujrzeliście w swojej fantazji po usłyszeniu tego miana, ale na pewno nie małego, futrzastego naczelnego z ogromnymi oczami. Nawet w starych mangach takich nie ma! 

http://www.zerochan.net/1224870
     Wyraki żyją sobie w dalekich ciepłych lasach, ale na naszym własnym podwórku też można spotkać kilka pokrzywdzonych przez naukowców stworzonek. Prawdziwe szaleństwo zaczyna się, gdy wkraczamy w świat owadów. Ćma zmierzchnica trupia główka swoją nazwę zawdzięcza rysunkowi na swoim tułowiu, który przypomina czaszkę. A zmierzchnica, bo pojawia się o zmierzchu, jak to ćmy. Ponoć jest przyjaciółką czarownic i szepcze im do ucha nazwiska osób, które mają umrzeć. Nie przypominam sobie, bym miała takich przyjaciół. Motyle są zdecydowanie przerażające, obrzydliwe robale, tylko się zasłaniają skrzydłami. 

     Czy wiecie, że kakadu inaczej zwane są żałobnicami? Nawet papugi niosą ze sobą mrok. Zwierzęta latające mają to do siebie, istnieje na przykład rodzina nietoperzy o nazwie upiorowate. Mamo, mamo, upiór leci, zaraz pożre wszystkie dzieci! Inna rodzina nosi dumną nazwę furiaki. Dobrze, że nie berserki. Znajdziemy też nietoperzową rodzinę straszaków. Czym sobie zawiniły te nieszkodliwe zwierzątka na takie nazwy? Czasem jednak ich miana są bardzo na miejscu – nietoperze wampiry faktycznie żywią się krwią. Muahahahaha! Ale nie martwcie się, żyją one tylko w Ameryce. 


Znacie jakieś inne zwierzęta, które ktoś pokrzywdził takimi nazwami? Piszcie!


6 komentarzy:

  1. Moi rodzice niestety kreatywni nie byli za bardzo, więc prostą drogą dostałem imię po ojcu. Babcia chciała mi dać wspaniałe imię Ivo. Od zawsze chciałem mieć na imię Mieszko.

    Nieprawda, że motyle są wstrętne! Piękne są motylki! Mają piękne skrzydełka i wogóle...
    Dobrze, że mieszkamy w Polsce, bo widziałem w internetach zdjęcie nietoperza, który był taki wielki jak człowiek (no prawie). Kiedy znajdziesz zwierze nazywające się "szarak", wiedz że coś się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszko, mieszko, mój koleżko!
      *ten wstyd, że zna się praktycznie wszystkie teksty Grupy Operacyjnej na pamięć, a to przecież obciach na dzielni*
      Moje imię też mało kreatywne, wszyscy mają jako drugie, a moi musieli jako pierwsze dać.

      Motyle są czystym złem. Przyjrzyj im się z bliska!
      Nje ma takich dużych nietoperzy.

      Usuń
    2. Jaki tam obciach? To klasyg jest! Mieszko I approved! Bardzo ładne imię masz, a narzekasz :( Ten wstyd, kiedy facet ma na drugie Twoje imię xD

      Kiedyś podczas zimy znalazłem motyla na korytarzu i się nim zaopiekowałem, ale umarnął :( Biedny Johny :CCCCCCCCCCCCCC

      Wielki nietoperz w Australii, widziałem zdjęcie przecież! No może przesadziłem, ze wielki jak człowiek ale na pewno z pół człowieka mierzył. ~ Temus

      Usuń
  2. Dla mnie tam nazwa wyrak upiór jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć!
    Znalazłam się tu przypadkiem - i obserwuję, kiedy tylko się znajdę przy komputerze. Niby ciekawostki przyrodnicze mam na co dzień, zwłaszcza w wakacje, ale zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego, prawda? I to miejsce jest świetne no.

    Wiesz, Onufry jest k przy takim Niedomyśle. Albo Dzirżytergu. Ewentualnie w krajach słowiańskich można było oberwać wdzięcznym imieniem Broda.

    Zmierzchnica trupia główka jest przecież piękna, chociaż trochę nie zazdroszczę. Ciekawe miał skojarzenia twórca tej nazwy. ;_;

    Z ciekawostek. Podobno łacińska nazwa ropuchy szarej, bufo bufo, wzięła się od rywalizacji Linneusza z kimśtam - i ten pierwszy nadał nazwę ropusze na "cześć" swojego wroga, bufo znaczy tyle, co bufon.

    Jest sobie ptak, który nazywa się tyran melancholijny. I nie wiem, co wpadło do głowy tworzącym nazwę, ów tyran waży całe zabójcze 35 gramów. Raczej nie tak kojarzy się ciemiężca, noale co zrobić?
    Dumnie brzmi również kardynał szkarłatny, chociaż nie wiem, czy ci wysocy duchowni cieszą się tym, że dzielą nazwę z niedużym, pękatym ptaszkiem.
    A pytanie. Skąd wytrzasnęłaś tego wyraka?

    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że miejsce świetne i notka dobra :)
      Niedomysł to nie jest jeszcze najgorsza opcja, wierz mi :) Zmierzchnica nie jest piękna,bo jest motylem, a motyl nie może być piękny. Szach mat, sofistyczna logika. Znam te dwa ptaszki, czuję się dumna. Nie wiem, skąd wytrzasnęłam wyraka, zawsze jakoś o nim wiedziałam, myślałam, że jest dość popularny, Pewnie źle myślałam, jak zwykle. W książkach o Celbes jest o nim.

      Usuń