poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Id



        Patrzę przez okno,  świat tak szybko ucieka! Widzę drzewa, ich gałęzie chwytają szyję, bezwładne ciało wygląda dziwacznie, z ust wypływa czerwona maź, wygląda na gęstą i galaretowatą, czy powinna taka być? Duszą, duszą coraz mocniej, potoki spływają ulicą, wszystko dzieje się tak szybko! Świat ucieka, ucieka! Widzę to, widzę! 


,,A ty wiedziałeś, prawda? Że jestem częścią was? Blisko, bliziutko, bliziuteńko! Że to przez mnie wszystko na nic? Że jest, tak jak jest?" 
 William Golding ,,Władca Much"

         Skąd to się bierze?! W środku tkwi biały rdzeń, to wokół niego wszystko jest zbudowane. Jak ja chcę wreszcie posłuchać, zostawić im takie znaki, taką zagadkę jakiej nie zostawił nikt! Za każdym razem wszystko inaczej, udowodnić brak myśli. Wszystko jedno kto, zabić najpierw siebie, potem po prostu robić to, co zawsze było tylko w snach, w marzeniach. Nogi drżą, ciało rwie się do działania! Niech ten hałas nie ustaje, nigdy, nie ustaje nigdy! Tysiąc sposobów, każdy dobry rozkoszować się tym, poczuć się spełnionym! Niech to wreszcie się wydarzy! Zobaczyć substancję szklistą zamkniętą w oczach, udowodnić im naszą marność. Chcę być tylko rzemieślnikiem, nie jestem nikim specjalnym. Wszystko ma tylko jedną barwę. Wiecie, to mnie strasznie obrzydza i czuję się słabo. Ale mogę zniszczyć to, co zrobiłam i wtedy wyjdzie na wierzch to, co buduje nas wszystkich, to jest wszędzie, ukryte! Jak trzęsienie ziemi, zburzy budowlę, wszystko się skończy, wszystko się zacznie! Wreszcie pokazać, przekonać się, co naprawdę tam żyło, jakie jest silne. Jak można karać za to, co zrobiło się samodzielnie? To jest jedna wola, jedno polecenie od samego początku, ukryte, ale najsilniejsze ze wszystkich, gdy już się zbudzi. To dzięki temu to istnieje. To te same ręce! Weź za to odpowiedzialność. Nikt nie może tego potępić oprócz tego, co byłoby wtedy zniszczonym gruzem. Jak te słowa dają ulgę. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego, egoistyczna jest natura całego istnienia, geny mają być przekazane, ta idea została okrutnie wypaczona, mechanizm rozpędził się zbyt mocno, logika zmarła oczywistą śmiercią, nigdy nie będzie dość!


19 komentarzy:

  1. Ostatnio właśnie powiedziałam sobie, że muszę jak najszybciej przeczytać "Władcę much". Och, co chwila mówię coś takiego, jestem tak nieoczytana :< ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne nawiązanie do Goldinga. Uwielbiam "Władcę much".

    OdpowiedzUsuń
  3. Trza się wziąć za "Władcę much". Ciekawy tekst.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tekst mnie troche przeraza, jednak z pewnoscia jest interesujacy!

    Nie rozumiem tylko troche tego zdania: "Jak można karać za to, co zrobiło się samodzielnie?". Nie moge pojac, czy to pomylka, i napisalas "samodzielnie" zamiast "samemu", czy mialas na mysli to, ze ludzi meczacych sie nad czyms bez pomocy innych, nie powinno sie karac, nawet jesli swoim czynem wyrzadzili krzywde...?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam na myśli to, że nie możesz karać kogoś innego za to co zrobiłeś.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Patrzę przez okno, świat tak szybko ucieka! Widzę drzewa, ich gałęzie chwytają szyję, bezwładne ciało wygląda dziwacznie, z ust wypływa czerwona maź, wygląda na gęstą i galaretowatą, czy powinna taka być? Duszą, duszą coraz mocniej, potoki spływają ulicą, wszystko dzieje się tak szybko! Świat ucieka, ucieka! Widzę to, widzę!" - hmm, godne Stephena Kinga, on też ma zawsze takie obrazowe opisy :D
    Muszę wreszcie przeczytać "Władcę Much"!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoj wystrój bloga jest super:) nie ma co go zmieniac.
    Dziękuje za artykuł o yokai. Bardzo przydał mi się na wykładzie :) ludzie byli zachwyceni

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak! Pełnia jest winna wszystkiemu! ^^
    Świetny opisowy i dynamiczny tekst. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o książce "Władcy Much" i muszę ją w końcu dopaść ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Waa~ Zaraz dodaję do obserwowanych, bo masz ciekawe teksty. Takie wciągające :3

    Jak widać, jam ci z tego województwa xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie zrobiłaś nawiązując do Władcy much :) Pozdrawiam~

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się tu ;3
    wb. http://i-wildcat-dangerous.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie przepadam za tym cytatem Golding'a.

    Czy mówiłam już że twój blog stwarza niesamowity klimat? Uwielbiam tu być, słuchać muzyki u Ciebie i czytać same doskonałe posty.

    OdpowiedzUsuń
  14. oo świetny tekst i jeszcze ta muzyczka w tle idealnie oddaję wrażenie ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę i patrzę na towarzystwo wzajemnej adoracji;
    Słyszę i słucham przechwałek pustych;
    Taniego lamentu;
    Płytkiego współczucia;
    Żaden i żadna nigdy nie musieli;
    Trafić na drugą stronę lustra;
    Tylko zaglądają, bojaźliwie, powoli;
    Obrzydzenie mam dla was;
    Tylko i wyłącznie;
    Na złość nawet nie zasługujecie;

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne cytaty :)
    dodajemy do obserwowanych :) ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak ,nie napisałam. Dla mnie rodzaj anime nie ma żadnego znaczenia. Jest fajne,to jest. Więc proszę,nie pisz mi takich rzeczy na blogu^^ Spokój nas wszystkich uratuje:)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Władca Much" <3
    Jestem tu pierwszy raz, ale już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń